İçeriğe geç

Tefsir Kitapları Abdestsiz Okunur Mu

Tefsir ve meal abdestsiz okunur mu?

Kur’an-ı Kerim’in abdest almadan da ezberden okunabileceğinde şüphe yoktur, ancak o, Allah kelamı olduğu için, ezberden okunurken bile abdest alınması bazı âlimlerce tavsiye edilmiştir (Nevevî, el-Mekmû’, 2/69).

Tefsir kitaplarına abdestsiz dokunulur mu?

Fıkıh âlimlerinin çoğunluğuna göre, tefsir kitaplarında ayetler bulunsa bile, abdestsiz veya haram olmayan bir kimsenin bu kitaplara dokunması, taşıması ve okuması caizdir. Çünkü tefsirin amacı Kur’an’ın okunması değil, manasıdır.

Telefondan abdestsiz tefsir okunur mu?

Bilgisayar, tablet ve cep telefonu gibi elektronik cihazlarda bulunan Kur’an metinleri ve kayıtları başlı başına mushaf sayılmaz. Bu nedenle, Kur’an yüklü bu tür cihazlara abdestsiz dokunulabilir ve Kur’an bu şekilde okunabilir.

Tefsir kitabı hayızlı iken okunur mu?

“Hayızlı kadın ve cünüp olan kimse Kur’an’dan hiçbir şey okuyamaz.” (Tirmizî, Tahâret, 98 [131]; İbn Mâce, Tahâret, 105 [595-596]) buyurmuştur.

Cenabet Kuran meali okunur mu?

Necis olan bir kimse, namaz kılmak, Kur’an okumak gibi ibadet ve taatleri yerine getiremeyeceğinden, ilk fırsatta abdest alarak namaz kılmasına engel olan bu durumu ortadan kaldırmaya çalışmalıdır.

Yatarak Kuran meali okunur mu?

Bu sebeple ayakta, otururken, yan yatarken veya sırtüstü yatarken, adabı gözeterek ve saygısızlık yapmadan Kur’an-ı Kerim’i okumakta ve dinlemekte bir sakınca yoktur. Nitekim Kur’an-ı Kerim’de şöyle buyurulmaktadır: “Onlar ayakta, otururken ve yan yatarken Allah’ı anarlar” (Âl-i İmran, 3/191).

Kuranı abdestsiz okursak ne olur?

Abdestsiz bir kimsenin Kur’an okumasında bir sakınca yoktur. Hatta İslam alimlerinin bunun caiz olduğu konusunda ittifak ettikleri bildirilmiştir. Bu konudaki sahih hadisler, abdestsiz olup Kur’an okumak isteyen bir kimsenin Kur’an okumak için abdest almasına gerek olmadığını belirtmektedir.

Risale-i Nur okumak için abdest gerekir mi?

Soru: “İçlerinde Kur’an âyetleri bulunduğu için Risale-i Nur veya Cevşen’i abdestli okumak gerekir mi?” Nur ve aydınlığa yönelmeyi sağlayacak fiilî bir ibadet olarak Risale-i Nur veya Cevşen’i abdestli olarak okumak, eğer bir zorluk yoksa, müstehaptır, makbuldür, faziletlidir, tercih edilmelidir.

Yasin kitabı abdestsiz okunur mu?

Kuran-ı Kerim’deki ayetleri abdest ve gusül olmadan okumamalıyız. Bu nedenle Yasin Suresi’ni abdestsiz okumamaya dikkat etmeliyiz. Kuran-ı Kerim’i ezbere okumak caiz değildir, Yasin Suresi ise âdettir. Kuran-ı Kerim Allah’ın kelamı ve kitabıdır.

Telefondan Kuran okuyarak hatim olur mu?

Kuran Hatmi, Kuran’ın baştan sona Arapça okunmasıdır. Bu nedenle, bir kişinin Hatim yapması için Kuran’ı kendisi okuması gerekir. Televizyonda, radyoda veya başka bir cihazda okunan Kuran’ı takip etmek veya dinlemek de bir sevaptır.

Cünüp iken Kuran dinlenir mi?

Abdestsiz Kur’an okuyan birini dinlemekte bir sakınca yoktur. Kur’an okunduğunda dinlemek için abdest almaya gerek yoktur ve abdestli iken dinlemek sevaptır ve çok daha faydalıdır.

Cünüp iken Ayetel Kürsi okunur mu?

Ayetel Kürsi abdestsiz okunabilir mi? Ayetel Kürsi, Kuran-ı Kerim’de bulunur. Kuran-ı Kerim’in ayetleri abdest ve gusül olmadan okunamayacağı gibi, bu durumlarda Ayetel Kürsi de okunmamalıdır. Ayet ezberden okunursa, Kuran-ı Kerim’e dokunmayı gerektirmediği için okunabilir.

Kuranı Kerim tefsiri abdestsiz okunur mu?

Fetvada, Kur’an-ı Kerim’in manasına veya tefsirlerine abdestsiz dokunmanın hükmü hakkında genel kanaatin şöyle olduğu belirtilmektedir: “Tefsir kitaplarındaki ayetler diğer sözlerden fazla olursa, hükmedilecek şey budur.” Bu, Kur’an-ı Kerim olmalı ve abdestsiz dokunmak caiz değildir.

Adetliyken tefsire dokunulur mu?

Hz. Peygamber (s.a.s.), Amr b. Hazm’a yazdığı mektupta: “Kur’an’a temiz olandan başkası dokunamaz.” (Muvatta’, Kur’an, 1) ve “Cinsel faaliyette bulunan kimse ve hayızlı kadın Mushaf’tan hiçbir şeye dokunmasın.” (Serahsî, el-Mebsût, 3/152) Hadisler delil olarak kullanılmıştır (Aliyyü’l-kârî, Fethu bâbi’l-’inâye, 1/143-144; Mâverdî, el-Hâvî…

Regl döneminde tefsir okunur mu?

Kadınlar adet dönemlerinde veya doğum yaptıktan sonra dua edebilirler; zikir ve dua anlamına gelen ayetleri okuyabilirler. Ayrıca kelime-i şehadet, kelime-i tevhid, kelime-i istiğfar ve salat duasını okuyabilirler. Tefsir, hadis ve fıkıh eserlerini okuyup inceleyebilirler (bkz.

Kuranı Kerim Meali okumak hatim sayılır mı?

Çünkü ibadeti oluşturan şey bizzat Kur’an-ı Kerim’in kendisidir. Bu bakımdan Hatim, Kur’an’ı manasına göre okumak değil, Fatiha Suresi’nden başlayarak Nas Suresi’ne kadar olan Kur’an’ın tamamını Arapça metne göre okumaktır.

Abdestsiz Kur’an okunur mu?

Abdestsiz bir kimsenin Kur’an okumasında bir sakınca yoktur. Hatta İslam alimlerinin bunun caiz olduğu konusunda ittifak ettikleri bildirilmiştir. Bu konudaki sahih hadisler, abdestsiz olup Kur’an okumak isteyen bir kimsenin Kur’an okumak için abdest almasına gerek olmadığını belirtmektedir.

Kuranı Kerim Meali okumak doğru mu?

Ancak bir Müslümanın Kur’an-ı Kerim’in anlam ve tefsirlerini, Yüce Allah’ın öğüt ve emirlerini öğrenmek amacıyla okuması, Kur’an’ın nüzul sebebine (Nisa, 4/82; Muhammed, 47/24) uygun olup, sevap kazandıracak bir durumdur.

Risale-i Nur okumak için abdest gerekir mi?

Soru: “İçlerinde Kur’an âyetleri bulunduğu için Risale-i Nur veya Cevşen’i abdestli okumak gerekir mi?” Nur ve aydınlığa yönelmeyi sağlayacak fiilî bir ibadet olarak Risale-i Nur veya Cevşen’i abdestli olarak okumak, eğer bir zorluk yoksa, müstehaptır, makbuldür, faziletlidir, tercih edilmelidir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Hipercasino şişli escort brushk.com.tr sendegel.com.tr trakyacim.com.tr temmet.com.tr fudek.com.tr arnisagiyim.com.tr ugurlukoltuk.com.tr mcgrup.com.tr ayanperde.com.tr ledpower.com.tr deneme bonusu
Sitemap